Presse - Samsung Music Galaxy

Presse

breaker

Samsung sætter fokus på den danske musikscene

Music Galaxy: et nyt musikunivers, der er gået i luften fra årsskiftet. Her vil Samsung Danmark forkæle musikelskere og fans med spritny dansk musik, unikt indhold og eksklusive musikevents, fra skiftevis nye og etablerede artister. Music Galaxy vil særligt have fokus på det nyskabende, udforskende, drømmene, talenterne og den legende del af musikken. For at skyde det hele i gang præsenterer Music Galaxy ny musik og ny stil fra Scarlet Pleasure.

Music Galaxy er et musikunivers, der fokuserer på musikken og den kreative skabende proces – frem for kunstnernes privatliv og andet, der ikke handler om selve musikken. Fans vil få adgang til unikke versioner af danske artisters nye numre, til liveoptrædener, lyttesessioner og interviews, der lader artisterne sætte ord og billeder på deres finurlige og kreative processer, hvor i de hele tiden udfordrer sig selv og sin lyd. På den måde giver Music Galaxy fans mulighed for at udforske den danske musikscene og det, der ligger bag, på en helt ny måde.

For Samsung Danmark handler Music Galaxy om at skabe muligheder for danske musikere og om at give danskerne en ny måde at opleve musik på.

Claus Holm, Country Manager for Samsung i Danmark, forklarer: ”Vores tilgang handler mere om bands end om brands. Vi synes, at der har manglet et univers, der gik helt i dybden med den kreative proces bag musikken og samtidig kunne skabe kontakter mellem artister og publikum på nye måder. Det har vi nu skabt i fællesskab med Universal. Og her skal det ikke være nogen hemmelighed, at musikernes legende og samtidig ambitiøse tilgang til kreativitet og evner til at søge grænser, passer godt til vores værdisæt og tilgang til at skabe nyt. Derfor synes vi, at det en god kobling mellem os og Universal. Det vil vi selvfølgelig også gerne sætte fokus på.”

Hos Universal Music & Brands er man ligeledes begejstret: ”Det er fantastisk at arbejde sammen med et brand som Samsung, som har en grundlæggende tro på musikken, og som tør lade artisterne være kreativt ansvarlige for det indhold og de oplevelser vi skaber i samarbejdet. Det er i sidste ende artisternes fans og følgere, der skal stå tilbage med oplevelsen af, at de med Samsung får noget ekstraordinært interessant indhold,” siger Michael Boie, Music & Brands Director hos Universal Music i Danmark

Scarlet Pleasure sparker Music Galaxy i gang

At valget er faldet på Scarlet Pleasure til at lancere Music Galaxy, er ikke helt tilfældigt. Deres første live-optræden nogensinde var i Samsung-regi. 5 år, et hav af priser og hits senere bliver ringen nu sluttet, når de som første band indtager Music Galaxy Scenen.

Music Galaxy er udviklet og skabt i samarbejde mellem Universal Music & Brands, deres bureaupartner Twentyfive & Thirty og Samsung Danmark

breaker

Nyhedsbrev

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Hold dig opdateret på ny musik, nye artister og events med Music Galaxy nyhedsbrevet.